Janne Karlsson: The Human Unkind

Skulle jag hålla mig till en bokhylla, enbart för levande böcker som var och en fyller upp en bit av tomrummet hos mig, så vore The Human Unkind en av pusselbitarna däri.

Vissa verk texturaliseras och svarar väldigt precist mot en viss känsla, som aldrig fångas upp annars. Och Janne Karlsson lyckas väldigt bra med det.

Jag övar det här året på att lära mig skratta högt, sådant där helande och spänningsupplösande zen-skratt. Under våren har jag därför saknat underhållande seriealbum som får mig att börja skratta. Samtidigt som känslospektrat är skiftande, är humorn fantastiskt slående här.

 www.epicrites.org














 Häftet Only the Dead, med tre dikter av Wolfgang Carstens illustrerade av Karlsson,  bör heller inte missas. Helt lysande!

www.svenskapache.se

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar