Jeffrey Brown: Cats are weird - and more observations

Julklappsboken 2014 (som jag fick utav bror min, som tidigare jular har berikat mig med del ett och två utav Simons katt. Mycket lutar åt att vi kommer att sluta med julklappar där hemma...annars hade jag hoppats på att få ihop en hyllmeter kattserier till slut).

Ordfront gav ut Jeffrey Browns Fumlig för några år sedan, och då jag inte har kvar den i bokhyllan så sluter jag mig till att jag var sådär imponerad. Läste den en gång, glömde bort och gav bort. Den här är däremot väldigt skön, i alla fall för oss som aldrig tröttnar på att sitta och iaktta katter och deras nycker. 

Episoderna går omväxlande i svart-vitt och i färg, och färgsättningen är i min mening fasligt snygg. Snyggt utförande så det förslår, stilfullt sådär så att boken kommer att få stå framme som inredningsdetalj (men något damm kommer den inte att samla på sig).


.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar