Skräck, Crime & Rock 'N' Roll

(klicka för större bild)

Eskapix som kom ut häromdagen var ett välkommet avbrott i läsningen av Låt de gamla drömmarna dö, vilken förlorat udden något då jag lyckats lämna alla de tråkiga texterna till sist. Eskapix bjuder lyckligtvis på desto roligare läsning. I senaste numret finns flera suggestiva noveller att hugga tag i, på verklighetens utkant bland odöda och festivaldeltagare, som skriker ut mellan C J Håkanssons kusliga vintermotiv och Stewe Sundins vindpinade landskap. Ett dovare filter tycks lägga sig över samlingen, som den här gången är en skön hop av stadigt grundade och välskrivna skildringar som successivt tränger sig på och ger rysningar. Jag saknar en omedelbar favorit ibland dem men fastnar desto mer för kombinationen.


Artikelvis finns där bland annat en riktigt bra om B-filmsregissören Ed Wood, uttjatad trodde jag men såg mig motbevisad rätt tidigt och känner mig nästan manad att gräva fram den där filmboxen och bevittna eländet igen. Försöker vänta ut impulsen…




Recensioner: The Portal

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar