Senaste bibliotekslånen

Böckerna: Haruki Murakami -Kafka på stranden; Homeros - Iliaden; Margaret Atwood -Tjänarinnans berättelse; Curtis Sittenfeld -Presidentens hustru

…vilka tankar jag än har haft på att hinna ifatt mina läsplaner under sommaren, så ställer jag mig något skeptisk till dem nu.

Just nu är jag i alla fall mitt uppe i den fantastiska boken Perdido Street Station av China Miéville och ungdomsboken Pretty monsters, en samling kortare skräck-/fantasyberättelser av författarinnan Kelly Link. Båda ska jag försöka förmå mig att lägga åt sidan till förmån för Iliaden, som är kurslitteratur, är det tänkt.

Som tur är har jag två inte fullt lika mångsidiga pocketkedje-böcker att ta tag i. Tillsammans med Enuma elish och Kadaverlandet, som jag tänkt kommentera men som än så länge ligger lästa men orecenserade …så några recensioner till borde det dyka upp innan sommaren är slut. Även om hjärnan, och motivationen till att skriva dem, har kläggat ihop något i värmen

3 kommentarer :

  1. Haha :) Jag var så nära att beställa Handmaid's Tale till dig häromdagen. Men skickade inte jag Presidentens Hustru för någon månad sedan?

    SvaraRadera
  2. Perdido Street Station är verkligen helt fantastisk. China Miéville i allmänhet är helt fantastisk.

    SvaraRadera
  3. Cia: Det hade inte gjort något, visar den sig vara bra kommer jag gnaga lite på att inskaffa den själv ändå..fast nya böcker är förstås roligare :)

    Jo jag fick Presidentens hustru, men jag hann aldrig läsa klart den och eftersom jag gillade den så ville jag ändå skicka den vidare ..så det är månadens skämsbok. Jag är ofta lite väl optimistisk med hur många dagar jag behöver på mig för att läsa ut en bok

    Martina: Jag tror du har helt rätt beträffande Miéville! Det är första boken jag läser av hans, trots mina skyhöga förväntningar så är den ändå mycket bättre än jag förberett mig på

    SvaraRadera