Läsutmaning på Zirathi

Skjuter mig själv i foten nu känner jag, men ansluter mig till en läsutmaning i år trots allt vad jag tidigare har sagt. Snöfrid har satt ihop en lista med några av 2000-talets vinnare och nominerade av World Fantasy Award . Kika in och haka på ni med :)

Kopierar in Snöfrids lista. Kursiv stil är årets vinnare och jag har gjort ett par egna modifieringar för att hålla koll på min läsning. Fet stil är de böcker jag äger och de överstrukna är de jag läst, länkar tillkommer i de fall jag har recenserat boken. Lägger listan till årets läslistor, en genväg dit hittas bland länkarna i toppen av bloggen. Gå för allt i världen in på skaparbloggen för att hålla er uppdaterade, se vilka fler som anslutit sig, och läsa recensioner. Listan är olovligt tjuvad i struktureringssyfte.

2000:
Tamsin – Peter S. Beagle

2001:
Bärnstenskikaren – Philip Pullman
Perdido Street Station – China Miéville

2002:
The Onion Girl – Charles de Lint

2003:
Ombria in Shadow – Patricia A. McKillip
The Scar – China Miéville

2004:
Tooth and Claw – Jo Walton

2005:
Jonathan Strange & Mr Norrell – Susanna Clarke

2006:
Od Magic – Patricia A. McKillip

2007:
The Privilege of the Sword – Ellen Kushner
(Locke Lamoras lögner – Scott Lynch)

2008:
The Servants – Michael Marshall Smith

2009:
The Graveyard Book – Neil Gaiman

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar