Pocket&Prassel: Paket 3

Jag får börja med att be om ursäkt för att jag inte hämtat ut paketet förens idag. Hade jag vetat att avin var från min bokvän så hade jag rusat till posten istället för att sitta inne och huttra! Paketet kom således redan förra veckan, ett stort och välfyllt kuvert!

Min vän har nyligen varit i Rom visar det sig i brevet, så just nu sitter jag och försöker erinra mig vilka bloggare som varit ute och rest, och ska alldeles strax titta närmare på saken. Jag hoppas såklart resan var fantastisk på alla sätt och vis, och att det inte är allt för trist att vara hemma igen :)

Jag sörjer att det här är det sista paketet. Min bokvän har verkligen skämt bort mig de senaste månaderna och hon har lämnat mig välrustad med bra läsning som kommer att hjälpa mig stå emot den ruggiga vintern som knackar på.

I paketet fanns två spännande böcker som nu bara väntar på att läsas; Halfway to the grave: A night huntress novel av författarinnan Jeaniene Frost och The Reapers av John Connolly. Båda är författare som jag inte har läst något av tidigare, så det ser jag fram emot att få göra nu!

Prasslet bestod den här gången av mina favoriter Anthon Berg och Jelly Beans, Dragerade kaffebönor från Chokladfabriken (som doftar underbart) och en chokladkaka från Rom(!). Samt en söt reflex som jag genast lägger i jackfickan. Givetvis så har jag inte hunnit skaffat mig en än. Innan jag själv kommer på att det är reflextider så brukar vintern mer eller mindre vara över...så den här kommer att användas direkt :)

På vägen hem från biblioteket innan idag köpte jag med mig en flaska vin, för att korka upp när jag om några timmar skickat in mina laborationer i webbdesign-kursen, så ikväll blir det vardagslyx på riktigt! Chokladkakan ska jag spara tills kursens slutprojekt i nästa vecka (i alla fall så lovar jag mig själv att försöka)

Många, och flertaliga, tack och kramar!

5 kommentarer :

  1. Det var verkligen ett lyxigt paket! :)
    Ska bli spännande att se vad du tycker om Jeaniene Frosts bok, har tänkt läsa den ett tag nämligen men inte tagit mig för att skaffa den.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas allt kommer smaka och att du gillar böckerna.
    Tråkigt att det var sista paketet. Men jag kommer fortsätta titta in här då och då :)
    Kram bokvännen

    SvaraRadera
  3. @Snöfrid: Den kommer absolut att bli läst så recension är att vänta =) Har du läst någon annan av hennes böcker?

    @Bokvän: Jelly bönorna tog slut redan imorse, trots alla försök att dra ut på det så dom skulle vara riktigt länge. Fantastiskt goda :) Jag tror du har gjort ett bra bokval, efter baksidestexterna känns de helt rätt! Ser framemot avslöjandet så jag kan börja läsa din blogg med (Om jag inte redan gör det!!!) =)

    SvaraRadera
  4. Mm, det är svårt att låta bli jellybönorna när man har dem hemma. De är så goda.

    Nu när bokbytet är över så kan jag avslöja mig:) Känns skönt att inte vara hemlig längre.

    Ha det gott.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för dina paket. Det var riktigt härligt med lite vardagslyx! Ska börja läsa Skumtimmen nu tänkte jag! Kommer att titta in i din Blogg även framöver. Länkar!

    SvaraRadera