Pocket&Prassel: Paket 2

Ett paket väl värt att vänta på!

Min bokvän skrev att boken är en chansning, jag säger att den är en fullträff!
Jag har ännu inte läst Un Lun Dun som ligger i bokhyllan men jag tror till fullo att China Miéville är en författare som jag kommer att älska, ja förmodligen blir han en av mina favoriter inom kort. Boken i paketet är China Miévilles The Scar. Jag kollade upp lite info om boken och hittade taggar som Fantasy, Science fiction och Steampunk (win, win, win alltså) vilket är de bästa av världar enligt mig och jag är såld bara av att ha läst baksidestexten :)

Medföljande i paketet är en burk "Rock & Sea Salt" som kommer att användas flitigt i matlagningen, förutom att salt är kryddan above all så ser det här väldigt fint ut med sina rosa och röda saltkristaller. Och bland onyttigheterna hittar jag en chokladkaka som verkligen ser ut att vara god, Schweizisk mjölkchoklad med chokladmoussefyllning, en kombination som jag inte har testat än. Som toppingen på kakan fick jag rikligt med choklad Oreo's, ni som inte har ätit dessa har verkligen missat något, de slår allt i kakväg!

Ett varmt tack till min underbara bokvän för ett fantastiskt paket, igen! :)

4 kommentarer :

  1. Åh, va roligt att det blev så uppskattat. Oreo kakorna är det bästa som finns. Tyvärr har de slutat sälja de chokladdoppade på flera ställen så när jag äntligen hittade dem blev jag superglad och det blev lite till mig själv oxå :)

    Kram från din bokvän

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt om de håller på att försvinna! Vanliga Oroe's är såklart oxå bra... men inte lika :)

    Är det här en bokgenre du själv läser? (Fiskar ledtrådar) Det måste det väl nästan vara? :) Du verkar onekligen veta vad du gör

    Jag hoppas att du med fått ett riktigt fint paket den här månaden!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ja, de vanliga oreo's är goda men de slår inte de chokladdoppade :)

    Kan säga att i prasselväg är vi väldigt lika men i genre såååå olika :))
    Därför är detta en utmaning för mig för jag kan ingenting om detta. Därför blir jag så glad att jag har lyckats :)

    Ha en jättebra helg!

    Kram bokvännen

    SvaraRadera
  4. *klurar klurar*

    Du med! :)

    SvaraRadera