Pocket&Prassel: Paket 1

Jag hade faktiskt två vadderade kuvert i brevlådan idag, ett grönt och ett vitt. Efter att ha öppnat det gröna (som innehöll Mannen i svart) väntade jag mig inte att det andra skulle vara något annat än ännu en bok som jag beställt, men så fel jag hade!

Wow! Månadens Pocket&Prassel -paket gjorde mig alldeles salig. Bara titta på det här bokomslaget!

Nu är det återigen dags att plocka fram denna fantastiska serie. Douglas Adams hade själv planer för en sjätte bok till HGTTG -serien, men väldigt olyckligt gick han bort innan de hann genomföras. Nu har det dock blivit bestämt att Eoin Colfer kommer att ta vid där serien slutade med ytterligare en del till trilogin.

Vad kan vara bättre, i väntan på att få se om Colfer kommer att visa sig vara värdig, än att förstärka de gamla vänskapsbanden med en omläsning (..ljuger jag nu? Jag vet faktiskt inte hur långt jag kom i den här serien, fick jag tid att läsa ut den? Den första boken har jag läst hur många gånger som helst..men de som kom efter?). Boken, om titeln inte går att uttyda, är den andra delen The Restaurant at the End of the Universe.

Och Prasslet är inte sämre! Kaffe, som kommer att avnjutas tillsammans med en god Centerrulle och lyxchoklad (det är praliner på den!). Tusen tack bokvännen, du kunde inte ha gjort ett bättre paket!


3 kommentarer :

  1. Vilket fint paket du fick :)
    Har funderat på att läsa Liftarens guide... men det har inte blivit av än. Får kanske ändra på det snart.

    Du har en härlig blogg förresten! Utseendet passar verkligen en bokblogg ^^

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att höra att du blev så nöjd med paketet. Jag hoppas du får en trevlig läsning. Jag har redan börjat fundera på nästa paket :)

    Hoppas du får en skön helg.

    //Din hemliga bokvän

    SvaraRadera
  3. Snöfrid: Åh, tack så mycket för den fina komplimangen! :)

    Jag tycker absolut att du borde börja på Liftarens (första boken finns även som serietidning för den late ^_~)

    Bokvän: Ja! Det här har du verkligen gjort bra. Jag blev jätteglad för paketet! Tack Tack Tack =) Hihi jag ser med spänning fram emot resultatet av ditt tänkande :D

    Trevlig helg ni med!

    SvaraRadera