Pocket&Prassel 3.0: Q&A

Här kommer mina svar på frågorna till höstens Pocket&Prassel omgång, mer information om utbytet hittar du här

Angående böcker:
* Favoritgenre? Skräckromantik, essäer
* Favoritförfattare? (Saknas somliga titlar i samlingen eller har du allt?) Neil Gaiman, Orson Scott Card, Stephen Fry, Hans-Uno Bengtsson. Jag har de flesta böckerna i Ender samt Enders Shadow –serierna, Neil Gaimans äldre verk, och en mindre hög sporadiska antikvariatköp av Hans-Uno Bengtsson, men saknar fortfarande en hel del...är sjukt sugen på något av Douglas Adams just nu (äger Liftarens Guide och har läst Starship Titanic)
* Genre eller författare som du är nyfiken på? Genre: Steampunk Författare: Anne Radcliffe, John Connolly, Elizabeth Hand (äger The Bride of Frankenstein; Pandoras Bride, annars inget av dessa)
* Genre eller författare som undviks på liv och död? Självbiografier, vardagsrealism, Liza Marklund, Stieg Larsson…&c
* Läser du på andra språk än svenska? Engelska fungerar precis lika bra
* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? Böckerna som finns i min bokhylla finns även på Librarything.com under användarnamnet Corall. Jag har varit väldigt dålig på att tagga böckerna på sistone …men de finns där

Angående prassel:
* Eventuella allergier?-
* Favoritgodis? Vinterkatter, Pandamix, Pingvinstänger, Center, Jellybeans, Chokladpraliner, Twist, marsipanfyllda Anthon Berg's...
* Naturgodis - ätbart eller oätligt? Toppen!
* Favoritsnacks? Salta pinnar, chokladdoppade Oreos, Pocky sticks…cookies
* Kaffe eller te? Vilken smak? Båda! Men mitt telager är större än mitt kaffelager, som är mer eller mindre obefintligt just nu. Jag föredrar svart te framför grönt och rött
* Kryddar helst med? ...salt? =)
* Vad tycker du verkligen inte om? Ingefära, fläder, kött

2 kommentarer :

  1. Hej hej, det här ska bli spännande! Din bokvän är inne och hälsar på :)

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit! Vad trevligt att du tittar förbi =) Ja, verkligen spännande! Undrar du över något så är det bara att fråga ^_~

    SvaraRadera