15 favoriter från bokhyllan

En ny utmaning, startad av Petra, cirkulerar bland bloggarna där man uppmanas att tala om sina 15 mest minnesvärda böcker. För mig är det här en omöjlig utmaning då jag aldrig kan bestämma mig =) Istället för att välja de mest uppskattade romanerna som jag har läst så har jag därför tagit mig en titt i bokhyllan och plockat ut 15 fysiska favoritböcker som får mitt hjärta att slå några extra slag. Vilka är dina?



På bild:
The Poison Diaries: Duchess of Northumberland
Robota: Doug Chiang och Orson Scott Card
Rosen på Tistelön-Fideikommisset: Emilie Flygare-Carlén
Jane Eyre: Charlotte Brontë
Klassifikationssystem för svenska bibliotek
Katalogiseringsregler för svenska bibliotek
Svenska skrivregler
Bibliotekskatten Dewey: Vicki Myron
Libraries: Candida Höfer
Nattens bibliotek: Alberto Manguel
Om fulhet: Umberto Eco
En historia om läsning: Alberto Manguel
Fågelskådning från fåtöljen: Hans-Uno Bengtsson
Den gyllene geometrin: Miranda Lundy
Stjärnor och äpplen som faller: Ulf Danielsson

2 kommentarer :

  1. Nattens bibliotek ska jag ge mig i kast med denna vecka. Jag har bläddrat lite i den och beundrat alla bilder på böcker och bibliotek. :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är en fantastisk må-bra-bok som man blir glad bara av att titta på =)

    SvaraRadera